Rekrutacja

Procedura rekrutacji i pośrednictwa pracy marynarzy

Odpowiedzialność

Dyrektor i Crew Manager są odpowiedzialni za właściwie prowadzony proces wyboru i rekrutacji oficerów oraz załogi, spełniających wymagania przepisów i Armatora, do pracy na zagranicznych statkach.

Postępowanie

Osoba odpowiedzialna inicjuje proces rekrutacji na podstawie zgłoszeń od armatorów i kompletuje obsadę każdego stanowiska, aby spełnić wymagania kontraktu zawartego z Armatorem.

Kandydaci do pracy wybierani są w następujący sposób:

  • elektronicznej bazy danych PHOENOCEAN,
  • przez ogłoszenia na Portalu Morskim,
  • poprzez personalne rekomendacje,
  • na drodze współpracy z innymi agencjami.

Pod uwagę brane są głównie następujące informacje dotyczące doświadczenia marynarzy:

  • typ, wiek i wielkość statku,
  • rodzaj napędu statku,
  • rodzaj przewożonego ładunku,
  • na stanowisku i danym typie statku,
  • w pracy w międzynarodowej załodze.

W procesie rekrutacji będą brani pod uwagę tylko kandydaci:

  • którzy wypełnią prawidłowo formularz aplikacyjny on-line,
  • dostarczą osobiście lub prześlą drogą elektroniczną wszystkie wymagane dokumenty,
  • rodzaj przewożonego ładunku,
  • na stanowisku i danym typie statku,
  • którzy nie byli poprzednio usunięci z pracy przez Armatora, dla którego prowadzona jest rekrutacja.

Przeprowadzenie rozmów rekrutacyjnych

Rozmowy rekrutacyjne z kapitanami i starszymi mechanikami przeprowadza Dyrektor lub wyznaczona w firmie osoba.

Rozmowy rekrutacyjne z pozostałymi oficerami i kandydatami przeprowadza osoba odpowiedzialna za rekrutację. Czas i miejsce rozmowy rozmowę ustala z kandydatami osoba rekrutująca.

Kandydaci muszą przedstawić oryginalne i ważne certyfikaty potwierdzające ich kompetencje, m.in.: dyplomy kompetencji, książeczkę żeglarską, paszport, świadectwa ukończenia szkoleń zgodnie z wymogami STCW.

Podczas rozmów kwalifikacyjnych przekazywane są kandydatom warunki zatrudnienia oraz wymagania firmy. Na tej podstawie przeprowadzający rozmowę powinien wytypować właściwych kandydatów i przedstawić ich Armatorowi do akceptacji.

Do obowiązków osoby rekrutującej należy również poinformowanie kandydatów, którzy nie zostali zaproszeni przez Armatora na rozmowę.

Oferta zatrudnienia

Kandydat zaaprobowany przez Armatora, jest zobligowany do przekazania Operatorowi kopii dokumentów morskich. Podczas rozmowy kandydatowi są przedstawiane warunki zatrudnienia.

Operator zapoznaje zatrudnionych z właściwymi procedurami obowiązującym w firmie, obejmującymi między innymi:

  • prawa i obowiązki marynarza wynikające z umowy zatrudnienia
  • przedstawia procedury składania skarg na nieprawidłowe działanie Armatora/Agenta
  • procedury komunikacji z rodzinami marynarzy podczas trwania kontraktu
  • politykę bezpieczeństwa pracy na morzu,
  • szczegóły wymagań armatora,
  • wyjaśnienie polityki alkoholowej i narkotykowej armatora,
  • wyjaśnienie warunków ubezpieczenia i odszkodowań,
  • przedstawia kandydatowi zasady działania Armatora, schemat organizacyjny oraz wymogi bezpieczeństwa, obowiązujące u Armatora, zawarte w instrukcji Quality Management System Armatora.

Marynarz zobligowany jest do:

  • wykonania badań lekarskich i przedstawienia aktualnego świadectwa zdrowia wystawionego przez lekarza uprawnionego, z listy Administracji Morskiej, na formularzu zgodnym z wymaganiami Konwencji MLC 2006:
    • Świadectwo Zdrowia musi zawierać klauzulę ze stan zdrowia pozwala na pracę na statku na zajmowanym stanowisku
    • Świadectwo Zdrowia musi zawierać informacje dotyczące słuchu, wzroku, rozpoznawania kolorów
    • Okres ważności św. zdrowia, w zależności od wieku i wymagań armatora, wynosi 2 lata lub krócej
  • przestrzegania wymagań wewnętrznych firmy oraz polityki alkoholowej i narkotykowej
  • posiadaniu oryginalnych dokumentów i św. zdrowia oraz przekazanie ich kapitanowi na statku przy mustrowaniu.

Kopie dokumentów i świadectwa zdrowia przechowywane są w PHOENOCEAN Ltd.
Operator kompletuje dokumenty do otrzymania dyplomów flagowych lub innych dokumentów zgodnie z wymaganiami administracji morskich danych krajów.

Po przeprowadzeniu wszystkich formalnych działań, operator powiadamia zatrudnionych przekazując im następujące dane:

  • datę rozpoczęcia pracy,
  • czas, miejsce i instrukcję przekazywania zarobków.

Po otrzymaniu od armatora informacji o planowanym rozpoczęciu zatrudnienia podpisane zostają również:

  • umowa pośrednictwa (cywilno-prawna)
  • kontrakt z Armatorem (umowa zatrudnienia na statku). Należy zapewnić marynarzowi możliwość dokładnego zapoznania się z warunkami zatrudnienia oraz udzielenia rad i wyjaśnień w przypadku wątpliwości.

Dane pracownika zatrudnionego po raz pierwszy zostają wprowadzone do bazy danych oraz zostaje założona teczka osobowa marynarza, zawierająca kopie kontraktu z Armatorem, dyplomów, św. zdrowia, potwierdzenia autentyczności dyplomów oraz inne dokumenty według wymagań Armatora.

Aplikacja

Wybierz język